Hvis du allerede har en Facebook side til din virksomhed, kan du måske undre dig over hvad man skulle bruge Facebook grupper til, eller om man skulle bruge sådan én i stedet for en side? ? Men, lad nu være med at slette Facebook siden, fordi de to er ikke det samme, og man får vidt forskellige resultater!
Facebook sider tillader organisationer og virksomheder at kommunikere bredt med eksisterende eller potentielle kunder. En Facebook gruppe giver plads til, at folk kan kommunikere om fælles interesser i et sted, dedikeret til netop det.
Facebook sider vs Facebook grupper
Facebook sider må kun oprettes og styres af officielle repræsentanter. Hvorimod at enhver bruger har mulighed for at oprette en Facebook gruppe.
Facebook grupper er et retti' effektivt værktøj, brugt sammen med din primære virksomhedsside. ? Med en Facebook side kan du lave promovering, få et værdifuldt indblik i dit publikum, og så er den god for SEO optimering. Facebook grupper kan give dig meget mere engagement og en hurtig respons takst, men Facebook grupper betyder også, at du skal invitere eller promovere siden for at få folk til at være medlem af den.
Vi har lavet en hurtig opsummering af hvordan du kan bruge Facebook-grupper til at fremme engagement og drive meningsfulde interaktioner, faciliteret af Facebooks news feed algoritme. ⚡️??
1. ‘Call-to-action’ i form af en Pinned Post
Men en ‘Pinned Post’ eller en announcement/meddelelse kan du få en højere ‘click-through rate’ med brug af en ‘call-to-action’ knap eller element på grund af lang-synligheden. Det er fordi den bliver placeret øverst på gruppens tidslinje, indtil den bliver fjernet. Dette er også en god øvelse for at forhindre ‘spammy’ indhold og fokusere på det mest vigtige og værdifulde.
2. Polls og feedback
Eftersom Facebook grupper får langt større engagement, kan det være en fordel at at have sådan en da man får brugernes feedback og evaluering. Du kan poste en poll/afstemning på gruppen for at få værdifuld respons eller meninger fra dine følgere og kunder. ⭐️
Grupper er også en gode ide, hvis du har en engageret bruger eller fanbase omkring et produkt/service, da brugerne føler at de bedre kan engagere sig i en gruppe sammenlignet med en side. Her er det en kæmpe fordel at du kan oprette en kommentar-tråd, fokuseret på forskellige emner relateret til din virksomhed.
3. Øget synlighed til potentielle kunder
Både lukkede og offentlige grupper bliver foreslået til venner af gruppe medlemmerne! En Facebook gruppe kan booste synligheden af dit brand til din målgruppe. Det betyder at potentielle kunder kan møde dit brand igennem en fælles ven. Det kan give følelsen af tryghed for kunderne fordi det er deres netværk der anbefaler en. På den måde er man tættere på at interagere med virksomheden og i sidste ende, måske endda blive en kunde ?
4. Troværdighed over for fællesskabet
Da du har mulighed for at svare på dine kunders spørgsmål ved at kommentere i gruppen, kan du opbygge tillid til dine kunder. Uden at skabe fælles tillid, kan du ikke forvente et godt forhold med dine kunder. ?
5. Øge rækkevidden
Facebook grupper er beregnet til at kommunikere blandt et forholdsvis småt publikum, men man får en mere personlig rækkevidde. For eksempel, så kan du sende en besked til hver enkelt medlem med blot et par klik! ?
I sammenligning med Facebook sider, når en bruger poster noget, bliver opslaget ikke gemt væk i ‘fællesskabs-fanen’ eller community kategorien i en Facebook gruppe, hvilket øger eksponering af brugergenererede content.
Lad os få en konklusion på det!
So, for at opsummerer hvad du lige har læst… Facebook grupper er et effektivt værktøj, brugt sammen med din officielle side! Oprettelse og vedligeholdelse af dem begge to, betyder din virksomhed vil få de bedste resultater fra dit hårde arbejde ?
⚡️ 3 hurtige tip før vi siger farvel ⚡️
Post værdifuldt content
Skriv
Vær ærlig
Hvis du vil læse endnu mere ned i emnet om Facebook grupper kan vi anbefale denne artikel fra vores gode kollegaer hos Adespresso:
Everything You Need to Know About Facebook Groups
Vi har mange andre super spændende blogindlæg om de sociale medier. Her har du nogle af de mest populære af dem:
Brand awareness ROI på de sociale medier
Top 10 social media trends I 2019 –